onsdag 26 juni 2013

Senaste händelserna


Jo men här händer det allt grejer även om vi inte har världens fart just nu.. Jag arbetar ju heltid nu och har även en bit att pendla så tiden räcker inte till för bloggen.. Nästa vecka går jag på 4 veckors semester så då ska det kanske bli mer tid till detta! Har ju nyss bytt jobb och samtidigt som det givetvis känns skönt med semester känns det även lite lustigt eftersom jag fortfarande tycker det är så roligt, nytt och spännande. Man är ju van vid att längta efter semestern i flera veckor men den känslan har jag inte nu, men såklart kul att ha något roligt att komma tillbaka till efter sommaren!

 
Vårt insyns-skydd är nu (nästan) klart! Plankan som ligger på toppen är inte helt klar eftersom den var lite kort så sambon får lösa det hela med någon fin skarv någonstans.. Tanken är att vi ska ha en stor grillbänk längst med denna vägg.


 
Vi fick ett ryck för ett tag sedan och sågade ner krikonbuskarna rejält. Trädgårdsarkitekten vi hade här tyckte vi kunde kapa ner dem alternativt ta bort dem då de skymde ekens fina stam, dock blommar de väldigt fint om våren men den tiden är ju så kort. Vi kapade i alla fall ner dem, kommer bli lättare att klippa gräset här nu och förhoppningsvis växer de upp nya skott så det kan blir lite mindre buskar av dem nu istället.

 
Så här blev resultatet! Även garaget nedan är ett kommande projekt, det ska målas (vitt), sättas in dörr och kanske fönster här på långsidan. Mot komposthörnan ska det göras någon form av avskärmning med hjälp av klätterväxt.

 
 I pallkragarna växer det sakta men säkert..


 
Tänk att midsommar redan har passerat.. Vi firade på västkusten tillsammans med en annan familj då vi kunde låna mina föräldrars lägenhet. De har en son som nästan är i samma ålder som Hilmer och de är riktigt bra kompisar, det underlättar kan jag säga! Själva midsommarafton åkte vi till Nordens ark och kollade på djur, vi hade mycket tur med vädret och fick även se alla djur så som varg och lejon! Det var även traditionellt midsommarfirande där med lövad stång och dans kring denna, lill-grabbarna var dock mer intresserade av lekplatsen än dansen, men den får vi kanske ta nästa år när de är lite äldre!
 
 
Idag har regnet öst ner, hoppas på mer sol i helgen då jag (och säker många andra) börjar semestern!
Ha det gott!
Kram / Malin

1 kommentar:

  1. Hej!

    Det blir så fint i er trädgård!
    Er altan med räcke/staket blir ju så snyggt!
    Får massor av inspiration när jag kikar in här!:)

    Kram på dig

    SvaraRadera