måndag 31 mars 2014

Altanbord - check!

Vilken helg det har varit, nästan sommarvärme!! Många var det som plockade fram sina utemöbler och grillen denna helg. Hos oss har sambon nu gjort klart vårt altanbord så det kan vi bocka av på "to-do-listan", det blev som ni ser nedan ett plankbord i furu med kryssben. Vi valde att göra en "sarg" runt bordsskivan för att få det mer stabilt och kanske förhindra att det slår sig och blir skevt. Bordet har behandlats med Sioo så nu hoppas vi att det blir grått och fint, resultatet tar cirka 3-8 veckor. Just nu ser bordet väldigt gult ut i jämförelse med altanen! Vi har endast hunnit behandla halva altanen därför står nu bordet och stolarna på den låga delen och inte på den höga där det sedan ska vara.




Har även planterat en tomatskiva i helgen, får väl se om det kommer några skott av detta. Det fanns instruktioner om detta i min senaste trädgårdstidning så nu tänkte jag testa detta!


 Nästan varje natt vaknar jag nu med värkar och tänker att nu så är det väl ändå på gång en bebis ut, men sedan ebbar de ut och försvinner.. Så vi får väl vänta lite till då! Just nu verkar det ju mer bli ett aprilbarn än ett marsbarn, helt otroligt då jag blev sjukskriven för prematura sammandragningar redan från slutet av januari månad!

Nu ska jag passa på att vila lite innan det är dags att hämta lilleman på förskolan!

Ha det gott! 
Kram




2 kommentarer:

  1. Men åååååå..
    Himmel alltså vad han är duktig! Det finns ju ingen ände på det.
    Å er altan... jag har sagt det förr men man kan ju aldrig säga det för många gånger.
    Den är sååååååååå fin! Alla de där små detaljerna...min man har inte ro att pilla med sånna detaljer..eller han hade åtminstonde inte det då vi byggde vår..
    Fnissar lite åt att bebis inte vill komma ut...så där var det för oss då vi skulle ha vår första.
    Inlagd i v 30eller om det var 32 för förtidiga värkar. Det stoppades och sen ville han inte komma ut alls..
    inte ens då de 14 dagar över tiden satte igång mig... då stretade han emot därinne i 2 dygn till...;) Man började ju lixom tro att det inte skulle komma nån bebis..haha...att magen skulle bli mindre o försvinna igen...haha..
    Hur som helst så är det dags att säga lycka till...utifall att..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Vilket fint bord!!!! Nått liknande vill jag med ha :)
    O vem vet, du kanske har fått ett aprilbarn idag?? :-)
    Ha de gott o lycka till nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera