måndag 18 juni 2012

Ett gammalt fynd..

.. kan man säga att detta är på många sätt.. Gammalt fynd för att det är en gammal kista, även gammalt fynd då det var ett tag sedan denna införskaffades, redan den 5 maj! Den stod ute på vår trappa några veckor, sedan mellanlandade den i vår hall några dagar för att till sist bäras ner i källaren för lite lagning. Jag upptäckte inte på loppisen att kistan saknade ett ben (tyckte dock att den stod och vickade lite..)! Sedan var luckan lite vinn och sned och gick knappt att stänga så så mycket fynd var det kanske inte i alla fall.. Jag var mest nöjd att den gick att få in i bagagen! Men nu är den lagad av sambon och har fått komma upp och fungerar som soffbord. Kistan är verkligen shabby, man jag tycker den är fin! Kan tyvärr inte piffa den med några saker på, för lillgrabben drar ner allt som finns på lagom höjd..





Tog ju lite balbilder på syrran, här är några axplock från det.




Ja du Hilmer, du har lite att växa i innan du ska bli student!


Imorgon ska sonen fotas på ängen men det är inte jag som ska vara fotograf utan en som heter Anneli. Ska bli spännande, hoppas på många fina kort som jag kan förstora sen! Kanske blir det en förstorning på canvas som får hänga på väggen ovanför trappan. Bäst att gå och lägga sig så man får lite skönhetssömn ifall man skulle slinka med på något kort..


1 kommentar:

  1. Underbara kort du tagit på din vackra syster:-) härlig bakgrund m vattnet!!

    Ja de ska bli spännande o se korten på söta hilmer när de blir klara!!

    Kram Elin

    SvaraRadera