tisdag 16 oktober 2012

Gamla och nya fönster

I söndags hade vi en riktigt lugn och skön dag. Vi unnade oss faktiskt en timmes sovlur i samband med att H sov förmiddag, sedan hade vi våra vänner med barn på fikabesök och efter det lite pyssel hemma innan vi landade i soffan. Så nu sitter det gamla fönstret uppe på väggen, har tidigare stått lutat mot väggen men jag tycker det blev bättre så här. Fönstret kommer från svärföräldrarnas uthus.


Sonen når inte upp på skänken (än) så här kan jag ställa upp de saker jag gillar mest!




Nu har vi även beställt nya fönster till framsidan på huset. Pippis kappsäck hade suttit fint nu för fönster är ju inte gratis direkt.. Vi hade egentligen planerat att köpa fler fönster först om ett år men sambon förhandlade bra med bygghandeln så vi kände att vi fick passa på medan vi hade chansen. 

Idag har jag och H varit på barnsång, vet inte hur intresserad han är av att sjunga för han står mest och leker titt-ut bakom gardinerna, kollar in trappan upp till scenen eller pedalerna under pianot.. När man däremot sjunger hemma överraskar han med att kunna rörelserna till vissa av sångerna så något måste ju ha sjunkit in ändå!

Nu ska det kollas på fotboll, heja Sverige!
Kram från Malin

3 kommentarer:

  1. Superfint med gamla fönster i inredningen!
    Jag har flera stycken!
    Passade ju jättebra där!

    Ha det bra!

    Mvh Liza

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!! Så fint med fönstret, älskar fönster i inredningen som du vet och har försökt få in det på flera ställen här hemma utan att lyckas. Sambon säger att jag skulle kunna ha fönster i varenda rum om jag fick, hihi.. Kram och tack för fikat i söndags!!

    SvaraRadera
  3. Hej hej!

    Fint fönster, det passade bra där! Skönt att sonen inte når dit än i alla fall=).

    Hoppas ni får en härlig helg!
    Kram Clara

    SvaraRadera