torsdag 19 april 2012

Mellis i nya glasen!

Idag har jag och Hilmer varit på babysim, han gjorde några dyk och åkte på mage nedför en liten rutschkana, han har inga problem med kallsupar längre utan verkar trivas riktigt bra i vattnet!

På eftermiddagen provade vi en ny mellisvariant, jag mixade frusen mango med naturell yoghurt, det var så mums så Hilmer fick dela med sig några skedar till mamsen.. =)  Mellisen fick han serverat i våra nya glas, som ni ser nedan så är det alltså glasen med fot från Ikea   som  har fått komma hem till oss! Har länge velat ha dessa glas men inte hittat dem i Göteborg, svärmor var därför snäll och köpte dem i Örebro när hon åkte förbi där. Sambon tycket detta var måttligt nödvändigt eftersom vi ju redan har massa glas.. o det kanske vi har men de ser inte roliga ut längre, repiga har de dessutom blivit. Tycker dessa glas från Ikea är perfekta när man vill duka lite vardagsfint för hos oss blir det tyvärr så att om vi använder våra fina vinglas, som inte går att köra i diskmaskinen, så blir de stående på diskbänken i evigheter då ingen orkar handdiska dem.. De är dessutom vääääldigt sköra så de är absolut inga glas man kan duka till barn med! 
Summa sumarum; de nya glasen är mycket mer praktiska när man vill ha lite vardagslyx då de kan diskas i maskinen, de kan användas till både vardags och fest och passar att dricka de mesta i!




Sedan tisdags sover Hilmer i sitt egna rum, det har gått jätte bra! Han har inte ens reagerat på att han inte längre sover bredvid mig.. Jag däremot har vaknat till ibland och tyckt att det känns konstigt att inte kunna kolla till honom så där som man har gjort förut.. Separationsångest kanske det kallas för, verkar även kunna drabba mammor med.. =)
Eftersom Hilmers rum i det stora hela nu är klart kommer det nog bildbevis på detta inom kort.. Håll till godo!


Om jag inte hinner in med något inlägg imorgon så vill jag önska er alla en trevlig helg!! 
I helgen ska vi förresten börja med ett efterlängtat projekt, rapportering om vad detta är kommer (om ni inte har listat ut det själva för jag har nämnt det typ 1000 ggr känns det som..)!



2 kommentarer:

  1. Hej !
    Fint att glasen kommit till användning. De är inte från Örebro, utan från Valbo.
    Härligt att "lilleman" äntligen fått komma in på sitt rum och att det funkar bra.
    Det är väl ofta så, att det är mammorna som har mest separtionsångest och att de blir förvånade över att inte barnet har det.
    Krama godingen från mig, Krista

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittade till mig :) Ja barn är inte det lättaste att fotografera :) Min dotter får man nästan muta för att få henne att vara med på ett kort. Jag antar att hon har tröttnat på mig :) Läste att din son inte heller ville stanna kvar i magen. Hoppas att allt gick bra för er.

    Jag ska kika vidare på din blogg. Kul att följa er renovering. Ni har gjort så fint! Kramar Emilia

    SvaraRadera