måndag 28 maj 2012

Bebisglass och blomsterprakt

Nu är det nog som finast ute med alla blommor och träd som blommar för fullt! 


Härliga försommardagar har vi ju fått också. Jag och H har gottat oss på en filt under eken när det var som varmast, idag gottar han sig dock i sängen då han blivit sjuk.. Det började inatt med väsande andning och hosta, sedan har han fått feber, så idag har vi varit och träffat läkaren. 
När det är varmt ute och/eller man är sjuk så är det ju gott med glass, har därför gjort en bebisglass till H innehållande frusna hallon, frusen mango, banan och en skvätt mjölk som mixats, detta är verkligen supergott (och nyttigt!) så jag har gjort lite extra till mig själv! Man måste bara vara noga med att mixa ihop allt medan hallonen och magon är frusen annars blir det mer en smootie.



 Lite hundkex fick följa med hem från en morgonpromenad.




Äger två orkideér och kan inte förstå att de båda nu håller på att blomma om, detta brukar inte hända hos mig! Har man orkidéer hemma som inte blommar kan man ju göra som min  arbetskamrat, under sommartid lägger hon alla orkidéer som inte blommar i en trådkorgs-ampel och hänger sedan ut denna i äppelträdet. Har inte provat detta själv men hon säger att de funkar och det verkar ju rimligt eftersom detta är deras naturliga miljö. 



Hoppas alla ni som är mödrar hade en fin mors dag. Själv fick jag presentkort på en massage, välbehövligt!!


1 kommentar:

  1. Smart Malin med bebisglass! =) Min har fått smak på riktig glass nu och får allt smaka lite när vi äter. Har också hört tipset med orkidéer men har inte provat själv. Det är så roligt när man får sina stackare att blomma om.. ;) Visst är det härligt ute nu! Synd att vi har två sjuklingar så vi inte kan gå ut och gå. Fast om Signe är piggare i em ska jag allt gå en sväng, börjar bli långtråkigt att bara gå inne nu!
    Kanske går förbi dig och hämtar blommorna isf.
    Kram och hoppas H kryar på sig! /Anna

    SvaraRadera