söndag 6 maj 2012

Loppisfyndat

Igår var jag på Lions loppis i en närliggande kommun. Gillar sådana loppisar, det är mycket "skräp" men finns även en del guldkorn. Smågrejerna jag köpte kan ni se på bilderna nedan, gjorde även ett litet större fynd som jag ska visa er så snart det har kommit på plats!


 De vita nedan är spetsgardiner, de ska jag ha på kontoret tror jag. De kanske var lite korta men det funkar nog.. Av det blårandiga tyget, som är underlakan till barnsäng, ska det bli hissgardin till H:s rum. Även krukan ska stå i H:s rum tänkte jag, han har en sådan här kruka sedan tidigare i sitt rum nämligen.  



Dessa fyra äggkoppar/snapsglas vet jag inte vad jag ska ha till än men det går väl alltid att slänga ner några blomknoppar i dem!


I kannan tänkte jag ha lite småblommor som man plockar in från trädgården (finns tyvärr inte så många stora blommor att plocka i min trädgård!). I bägaren tänkte jag sätta en hjärta på tråd eller en liknande blomma. 



Köpte med en mandelkvarn hem, har redan en men jag kunde inte motstå denna.. 


Fick även köpt, från tips av svägerskan Ulrika, en saftsils-ställning. 
För alla dessa smågrejer betalade jag nog cirka 80 kr, prutade inte ens utan betalade vad de ville ha. På den lite större grejen jag köpte prutade jag dock eftersom jag tyckte Lions-mannen begärde på tok för mycket från början, även om det går till välgörenhet vill man ju inte betala ett överpris.. På de lite större grejerna hör det väl även till att man ska pruta lite, det är ju det som är grejen med loppis!

Nu är trallen lagd på balkongen och räcket är målat och hemkört, så nu ska det "bara" sättas på plats!

Nu ska vi snart dra iväg och hälsa på en bebis, eller bebis och bebis, tjejen är redan kring 3 månader! Det är ett par bekanta till sambons släkt som har fått barn så vi ska åka dit och överräcka en present. 

Ha det gott!


1 kommentar:

  1. Men visst är det väl härligt att loppa lite. Så fin kvarn du hittat.
    Ha det riktigt bra
    AC

    SvaraRadera