fredag 31 augusti 2012

Flaggan i topp!

Igår firades sambon med kaffe och godsaker. Han fyllde inte jämnt så därför hade vi ett litet mindre kalas för  vår närmsta familj. 

Jag som gillar att baka passade på att pröva lite nya recept. Nedan ser ni ett recept från Två Systrar Söta, det är deras svartvinbärstryffelpaj. I boken var deras paj väldigt brun (det är mycket mjölkchoklad i denna kaka), min blev däremot mer lila, lite snyggare tycker jag! =) God var den också! 


Bakade även cupcakes á la Leila då jag aldrig testat detta förr. Det var inte så fasligt svårt och resultatet blev mycket bra även om jag glömde ta tiden på muffinsarna när de var i ugnen och fick plocka ut dem lite på känn.. Gjorde två olika toppingar, en med philadelphia, vit choklad och ett blåbär på toppen och sedan även den klassiska toppingen med lite strössel. 


Här är vårat "finrum". Till vänster ligger lekrummet och bortanför det köket. Till höger (eller neråt i bilden) ligger vardagsrummet med tv:n och soffan. 


 Sambons servis. Slits väl inte ut direkt och kommer nu få stå och vila sig i skåpet till nästa år!
 


Idag har jag och H en riktig mysdag, vi har båda myskläder på oss som vi skrotar runt här hemma i och laddar inför fredagsmyset ikväll! 

Hoppas ni alla får en trevlig fredagskväll!!

Kram från Malin

1 kommentar:

  1. Tjohoo!! Grattis grattis till P! Hur är det med lille H? Har du börjat jobba igen nu?!Saknar dig pinglan! Nu när veckorna flyter på lite mer normalt igen får vi försöka att spika en dag! :) Jag har ju bil nu också så jag kan åka efter jobbet! Kramis!

    SvaraRadera