lördag 30 mars 2013

(Glad) Påsk

Påskpresent till sambon

Ja, jag vet inte om jag kan säga att det är någon glad påsk i år direkt.. Lille H blev nämligen magsjuk i morse, så tråkigt eftersom vi skulle på knytis till våra vänner ikväll. Vi hade omelett med kantarellstuvning på vår lott samt efterrätt. Jag passade på att prova två nya recept till efterrätten, ett recept är en frusen cheesecake med björnbär och kola, den andra är en traditionell cheesecake med passionsfrukt. Jag och sambon har delat på kvällen eftersom påskfirandet bara är några hundra meter från vårt hem. Jag var där under middagen och nu är sambon där. Hoppas han tar med någon bit tårta hem till mig så jag vet om detta är några recept att spara eller slänga!





H blev ju sjuk förra påskafton också, då hade han feber och tandsprickning. I övrigt är han ju en väldigt frisk kille men påskafton verkar inte vara hans grej helt enkelt..

I torsdags åkte jag direkt från jobbet till Emma (White avenue),  vi var nämligen som lera och långhalm i gymnasiet tillsammans med en annan tjej som heter Elin. Nu hade vi en liten reunion med övernattning hos Emma, det var väldigt mysigt och näste gång blir det nog en träff hos Elin i Stockholm. Ser redan fram emot det!!

Igår hann vi med både besök hos mina och sambons föräldrar så lite påsk har vi allt hunnit fira!! 

Nu hoppas jag att H piggnar till och att han inte smittat mig och sambon..



Hoppas ni alla får en fin påsk utan basilusker..

Kram från Malin

2 kommentarer:

  1. Tack för supergod omelett och efterrätt!
    Nyfiken på vad p fick i påskägget? :)
    Hoppas h piggar på sig snart!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hoppas att du och sambon fortfarande är friska!
    Typiskt att sjukdomarna kommer när mam ska höra roligheter:(

    Hoppas lilla H piggar på sig fort och att ni får en fortsatt Glad Påsk!:)

    Kram Sofi

    SvaraRadera