måndag 18 mars 2013

Vita fjädrar och fåglar


Lite påskris har fått komma in här hemma, det är klätt med vita fjädrar och några fåglar. Här även en stor bunt ris i en glasvas vid entrén men idag känns det alldeles för kallt för att gå ut och ta kort, brrr, det blåser riktigt kallt idag!








I en liten skål ligger några små ägg, de har ju snören så de ska ju egentligen hänga i påskriset men får ligga här tillsvidare..



För ett tag sedan köpte jag ett påskägg i plåt till Hilmer. Ni vet hur det är ibland när man är ensam inne i en affär och har gått där bra länge, då kan man nästan inte gå ut utan att köpa något och så var det när jag köpte detta påskägg. Men det blir nog bra, är i plåt så det lär hålla i många år! Ägget är av märket Greengate.



Inne brister knoppar men ute är det hopplöst kallt, imorgon varnades det för snö igen.. Usch.. Får hoppas det är sista svängen! 

I helgen var vi i Göteborg igen då sambons arbetsgivare bjöd på firmafest där. Vi var på kabaré Lorentsberg med supé på kvällen, det är ett ställe liknande Wallmans salonger som finns i Stockholm. Efter föreställningen och maten dukades borden bord och det blev nattklubb istället, så vi fick allt svängt våra lurviga innan vi vandrade mot hotellet i natten genom snö och slask. Mycket trevligt och generöst att även vi "fruar" fick följa med på firmafesten i år tycker jag, hoppas att det blir en tradition.. =)


Nu ska vi snart påbörja vårt utomhusbygge som jag ska visa er inom kort. Mycket roligt på gång nu! 
Ska även  ta och messa tjejen vi hade hemma i höstas för trädgårdsritning, har fortfarande inte fått någon ritning av henne och vill gärna ha den innan vi börjar greja med vårt utomhusprojekt.

Ha en fin vecka allesammans!

Kram från Malin


4 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Vilket fint Påskris! Fåglarna var så söta!:)

    Haha känner igen det där med att vara inne i en affär länge, jag kan gå hur länge som helst i vissa inredningsaffärer innan jag bestämmer mig för vad jag vill ha:)

    Det var inte dåligt att respektive fick följa med på firmafesten, det ska jag föreslå nästa gång Gustav ordnar jobbfest;)

    Så mycket roliga projekt ni verkar ha på gång!
    Måste ju fråga om den där tjejen som skulle göra en trädgårdsritning, är hon trädgårdsarkitekt eller? Vad kostar det att ta in en sån i så fall?
    Skulle verkligen behöva hjälp med vår trädgård:)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så fint du har påskpyntat! Söta fåglar och de vitprickiga äggen. Tycker det är finast när det inte blir allt för färgglatt :)
    Ska bli kul att följa ert utomhusbygge då jag själv gillar blommor, planteringar och allt runt det.
    Ha de fint!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  3. Så fint du vårpyntar Malin, själv har jag fortfarande de vita "julamaryllisarna" kvar i fönstret i vardagsrummet ;) får nog ta mig i kragen.

    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Så fint du påskat! :)
    Låter som ni hade en trevlig helg.
    Förstår att du vill ha ritningen nu, att det ska dröja så.
    Kram Anna

    SvaraRadera