torsdag 6 juni 2013

Ljuvlig syren


Tog in några syrenkvistar häromdagen och fotade lite, när jag kollar ut idag så är syrenen nästan överblommad så nu får jag nog leta upp något annat till vaserna (även syrenen jag tog in börjat vissna..)! Men visst är det fint med syren, och så doftar de så gott! Vår trädgård var ju ganska tom när vi flyttade hit men jag är glad att det i alla fall finns en syren.

Nu har jag börjat mitt nya jobb, det känns fantastiskt bra, nästan så man går och väntar på något bakslag.. Någon frågade var jag skulle börja arbeta och det är på Arbetsförmedlingen, ska arbeta med jobb och utvecklingsgarantin. Vi är några stycken som börjat nu samtidigt och vi har fått ett bra och välorganiserat introduktionsprogram och blivit mycket väl omhändertagna, alla på kontoret är så trevliga så bättre kollegor verkar man inte kunna få. Igår hade vi sommarfest med tipspromenad, lekar och musikquiz vilket också var väldigt trevligt! 




Tidigare idag var jag och kollade när min syster hoppade fallskärm, hon fick nämligen det i present när hon fyllde år i vintras. Vad häftigt det såg ut! Jag vet inte om jag skulle ha vågat, det säg väldigt läskigt ut när de föll fritt den första biten men att sedan segla runt där uppe i luften som en fågel är nog härligt!

Trevlig nationaldag! Här firar vi det med mer altanbygge och kanske lite god mat ikväll.

Kram från Malin



5 kommentarer:

  1. Hallå där!
    det var ett tag sedan...åå vad mycket fint jag missat! (jag är urdålig på att blogga just nu)
    Vilket underbart bröllop ni var på och altanen...ååå vad fin den blir. Jag var tvungen att visa min man trappan..jag älskar sånna där fina detaljer som de avhuggna hörnen...ååå så fint!
    Tyvärr vill min käre make offtast göra det som går snabbast.:(
    Jodu...visst är det lite ångestladdat då barnen börjar bli stora. Jag tycker ju inte alls det är länge sedan de var små som din lilla trollunge... Jag kan till o med höra deras små röster.. Men men...det är rätt mysigt med stora barn också....;) Å med tanke på att jag är 40 känns det rätt ok att småbarnsåren är över..;) Men tänk dig att du sitter bredvid din lille kille i bilen...och det är HAN som kör!! hihi...Kan inte fatta att min Prins blir 18 i höst... han var nyss som din..
    Ha en fin helg! Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. De doftar verkligen helt otroligt ljuvligt! :) Men tråkigt att de vissnar fort. Fast det kanske bidrar till att man uppskattar dem mer! :)
    Men va spännande med nytt jobb! Va skönt att det känns så bra också! :)
    Ha en fortsatt fin helg nu!
    Stora kramen

    SvaraRadera
  3. Hej Malin,

    Jag heter Annika och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om jobb och arbetsmarknad.

    Vill bara säga Grattis till ditt nya jobb och välkommen som kollega. Det är ett spännande och givande jobb med både ris och ros, men för det mesta möter man trevliga människor som gör att man känner att man verkligen gör en insats och gör skillnad.

    Med vänlig hälsning
    Annika, arbetsförmedlare

    SvaraRadera
  4. Känner syren doften genom datorn!! Enkelt och fint! Hoppas jobbet går bra, spännande med nya utmaningar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Verkligen somrigt och härligt!!! Vill inte att de ska blomma över än, man vill ha dem kvar läääänge!
    Hoppas ni haft en skön ledighet!
    Kram Anna

    SvaraRadera