torsdag 4 december 2014

Julentrén 2014


Ja, så här blev 2014 års upplaga av stora entrén. Grädden på moset hade ju varit lite snö.. =)
Har en storebror som gärna flyttar runt grejerna på trappan, kälken är tydligen ett hönshus, äpplena är deras ägg/mat och kransen är deras matskål.. Brist på fantasi har han i alla fall inte!



Älskar mosskransar, de går ju så supersnabbt att göra! Men på dörren vill jag gärna ha en i granris. Till nästa år måste jag förnya mig lite, mina dörrkransar ser likadana ut år efter år!



Till vänster på bilden ovan kan man få en skymt av utegranen. Den såg bra ut i skogen.. =) Inte helt i samma klass som förra årets utegran om jag säger så!

Nedan ser ni våra nya utelampor, det är pollare ca 1 meter höga.



I helgen har vi inte mycket planerat, troligen blir det till att fortsätta att röja och rensa i källaren *evighetsprojekt!!*. Men nått roligt får vi väl också hitta på så kanske blir det till att skapa lite kaos i köket genom att baka lite pepparkakor och lussebullar med storebror.

Kram Malin



1 kommentar:

  1. Åååååå så fint du har gjort!
    Jag har fixat lite idag med, men vi har ju inte så papig entré. Men nu planerar vi, så ev bygger vi ut vår entré till våren, hoppas hoppas:)
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera