söndag 14 december 2014

Den gröna ljusstaken..



... ser ni här ovan!
Har tyvärr ingen förebild men den var i gulnat trä och även ljusen hade gulnat och såg inte så fräscha ut. Svärfar fick i uppdrag att måla staken grön i samma färg som klädskåpet och ljusen vita, tycker att han lyckades bra!
Inte alla som har en ljusstake som matchar färgen i tapeten! =)




Har beställt en matta till Melker i julklapp som jag hoppas kommer hem nu i början av veckan. Sedan ska det sättas upp lite hyllor på väggarna så snart vi kommit iväg till Ikea och lyckats köpa de små vita konsolerna som alltid tycks vara slut..


Lättskötta blommor fick det bli i lillebrors rum.. 


Idag har jag och sambon varit iväg själva och julhandlat lite, som vanligt suckar han lite över mig när jag står och velar i affärerna, jag och snabba beslut går inte alltid ihop om jag säger så!! Men nu är vi ganska klara med julklappsinköpen, vi köper endast till barnen och deras kusiner, på sambons sida lottar vi en person vi köper julklapp till och i min släkt kör vi julklappsleken i år. Jag tycker det är väldigt skönt att slippa köpa julklappar till alla och försöka komma på massa saker som man själv önskar sig. Hur gör ni andra med julklappar?!

Barnen har gått och blivit lite snoriga, jag hoppas att det håller sig där så vi får vara friska och krya över jul och nyår!

Kram malin







1 kommentar:

  1. Hej Malin!

    Å vad jag tycker om Melkers rum! Älskar tapeten och är så sugen på att ha den i blivande pojkrummet. Skåpet och ljusstaken som din svärfar målat är så fina och passar så bra med tapeten:)
    Mysigt med lite julklappsshopping!
    Hos oss köper vi mycket julklappar. Vi är väldigt bortskämda faktiskt men vi skämmer också bort våra nära:)

    Ha en bra kväll nu!

    Stor kram

    SvaraRadera