onsdag 21 januari 2015

Tänk...

... att det finns nyttiga chokladbollar!! Eller chokladbollar är det ju kanske inte men ganska snarlika är de! Tänka att de är både goda OCH nyttiga! Den kombon är inte vanlig!..


Jag gjorde mina när jag skulle ha lite mamma-fika hos mig och många vill försöka äta lite hälsosammare under veckan inklusive mig, så det blev bröd från caféet bredvid oss, mörk choklad och dessa "dadelbollar". Jag gjorde mina av dadlar (naturligtvis..), mandel, fiberhavregryn, kaffe, kakao, vaniljpulver (alltså inte vaniljsocker!) och flingsalt. Mixeli mixa ihop allt och rulla i kokos. Tycker de blev godare när de stått någon dag och gärna kalla direkt från kylskåpet.

Idag har jag varit på gymmet och tränat bodycombat, både sambon och jag har kommit igång med träningen vilket är härligt! Med två barn att ta hand om har vi fått göra så att vi tränar två dagar var, så måndag och onsdag är mina träningsdagar, sedan hoppas jag hinna lite egen träning fredag eller lördag. 

På hemmafronten byggs det tv-bänk, den är i princip klar och ska bara strykas med färg någon gång till, kanske kan vi flytta upp den i helgen! 

ps: visst är det underbart med tulpaner nu efter julhelgerna!! Fick en bukett av sambon på tulpanens dag och de har jag skött väl så de står sig än. Hemligheten är väl att ställa dem kallt under natten så de har fått bo i källaren nattetid.


Nu dags för dusch!

Kram Malin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar