onsdag 12 augusti 2015

Beroendeframkallande granola



Har provat ett recept på Granola från bloggen 56 kilo, det är ett lchf-recept. Jag äter egentligen ingen lchf-kost men detta känns både nyttigt och gott. Har ni inte provat det så gör det, ni kommer inte ångra er!! Jag tycker det är godast med kakao men har även gjort en omgång med kanel och kardemumma. Senaste omgången blev väl inte helt lchf då jag blandade med lite havregryn och rågflingor, blev bra det med om man vill dryga ut det lite (ökade då även på mängden kokosfett o honung lite).



En omgång är perfekt till burken jag loppade i Danmark som håller tätt genom bra skruvlock. 

Igår när det regnade hade jag och stora sonen bakdag, vi gjorde silviakaka och müsli. Idag är det sol så då får vi passa på att leka lite ute. I em ska hela grabb-trion klippa sig, mycket som ska ordnad nu innan förskolestarten om någon vecka! 

Ha det gott!
Kram Malin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar