söndag 23 augusti 2015

Nya livet..

Ja imorgon börjar det, vårt nya liv.. Lillgrabben ska skolas in och nästa vecka börjar jag jobba igen. Känns både spännande men också lite vemodigt att inte vara hemma med barnen och kunna ta dagen som den kommer. Men allt har ett slut och det gäller väl att gilla läget.

Har nog inte visat er flaggstången H fick i 4-års present? Det är en teleskopflaggstång så den är lite lagom hög att ha intill vår lekstuga.



Idag var jag iväg med några vänner till en loppis, letar efter ett skrivbord och jordglob till stora killen och en sängram till lillgrabben, blev dock inga fynd då loppisen inte hade priser som passade min plånbok.. Däremot tog vi sedan en god fika på det närliggande gårdscafet Petit som har en fransk prägel.


Väl hemma tog vi sedan en promenad förbi sambons bror, då visade det sig att de hade exakt ett sådant skrivbord jag letat efter i deras källare som vi kunde ta, toppen tyckte jag!! Skrivbordet kommer från sambons farmor, kul med möbler som är släktrelaterade! Min pappa skulle bege sig upp på sin vind för att se om han kunde hitta deras gamla jordglob, hoppas han hittar den och att den fungerar! 
Skönt med lite medvind ibland, för i veckan klantade jag mig lite och gick miste om ett superklipp på en underbar liten växasäng som hade varit perfekt till Melker.. Men nu försöker jag glömma den och planera vad för typ av stor säng han ska ha efter spjälsängen. Blir nog till att sätta sambon i arbete!.. 

Dags för bingen, natti natti! /Malin

2 kommentarer:

  1. Hoppas det har gått bra för M första inskolningsdagen!! Vilken röta att få det man önskar sig, ibland har man verkligen tur! Och mannen din är ju väldigt händig med så sängen blir nog superfin till slut! Kram kram vännen

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Å så fint och härligt det ser ut för barnen i trädgården! Så inbjudande! En sandlåda får G fixa till våren, då ska jag sitta på vår nya trapp utanför vårt nya uterum och dricka kaffe när Nils stillsamt leker i sandlådan;);) Hm snarare jaga efter honom när han är överallt och stoppar allt i munnen, haha drömma kan man ju i alla fall;)
    Ibland kan loppispriserna vara skyhöga, då är det liksom ingen vits tycker jag. Då är det bättre när man kan fynda hos släktingar:)

    Hoppas inskolningen gått bra!

    Stor kram

    SvaraRadera