söndag 4 mars 2012

Fönsterfunderingar..


Idag helgen vi varit och kollat på lite nya fönster. Södersidan är i störst behov av nya fönster så det blir ett projekt för våren/sommaren att byta ut dessa.. Tycker det är en väldigt tråkig utgift att köpa nya fönster då jag gillar de gamla fönster vi har idag till utseende. Dock ska det bli skönt med fönster som det inte blåser eller regnar in genom (!) men mest av allt fönster man slipper pusta mellan glasen. Vi fastnade ganska omgående för fönster från SP eftersom de bland annat hade allmogestil som standard på deras fönster och deras utsidan var av matt aluminium vilket gjorde att de såg väldigt naturtrogna ut i jämförelse med Elitfönster. Nu kommer jag även att få mina efterlängtade spröjs!! Men de kan jag ju inte sätta på förrän vi har bytt alla fönster.. SP:s spröjs var dock väldigt smidiga eftersom man kunde sätta fast de i efterhand, de var även justerbara vilket gör att man själv kan variera utseendet. 


Vad tycker ni om denna fönstermodell?!
Bild från SP-fönster.

Bilder från Trivselhus.
Imorgon är det träff med familjegruppen om Hilmer är fräsch. Jag tycker det är tröttsamt med hans förkylning då den aldrig tycks gå över!! Han är ju pigg och glad, har aldrig haft feber, men det känns ändå inte bra att komma med ett snorigt barn då man inte vill smitta något annat barn.. 

Men imorgon är det måndag, ny vecka och nya möjligheter som sambon säger! Han är den enda jag känner som tycker om måndagar...





1 kommentar:

  1. Kommer säkert att blir görfint ;) Jag gillar spröjs också men det vet du ju redan.....
    Hur stämmer fönstrena med era mått el måste ni måttbeställa?

    Härligt att få hälsa på Hilmer idag, han börjar verkligen bli social nu, måste komma förbi snart igen.
    Ulrika

    SvaraRadera