onsdag 7 mars 2012

Härliga videkvistar!

I måndags kom Ulrika (Domus Dulcis Domus) förbi och lämnade lite videkvistar och tipsade om ett väldigt bra ställe om jag ville plocka mer. Så igår när jag och en vän var ute på promenad var vi bara tvungna att gå förbi detta ställe, och oj vad mycket det fanns! Som ni ser på bilden nedan ligger videkvistarna på marken då de hade röjt i skogen, perfekt plocknivå!



Så nu har två stora, duniga videbuntar här hemma! Skönt med lite vårinslag eftersom de talar om snö imorgon.. 



I eftermiddag ska vi åka till ytterligare ett ställe och kolla på fönster. Eftersom vi då kommer vara i krokarna till mina föräldrar så svänger vi in där och äter kvällsmat, skönt att slippa fixa middag ikväll! =)

Imorse var jag och Hilmer på babysång, väldigt mysigt och uppskattat av oss båda! Imorgon väntas det babysim. Vi missade ju förra gången eftersom han var så förkyld, gången innan det gjorde han ju sitt första dyk och drog en rejäl kallsup, så vi får väl se om vi vågar oss på ett nytt dyk imorgon..


4 kommentarer:

  1. Hej Malin! Åh så härligt med videkvistar!! Du får beskriva vägen så får jag gå dit när jag blivit frisk! Så fina bilder!! :) kram på dig goa vän!
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Finns det något kvar om man vill göra något arrangemang ute? Eller har ni länsat ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns massor kvar! Du skulle kunna pynta hela trädgården med vide om du hade velat.. =)

      Radera
  3. Visst blev det fint m videkvistarna inne:-) våren är verkligen på ingång nu..nästa gång de blir promenad får vi plocka nåt annat vårinspirerande;-)
    Kram på dig vännen o kul att du börjat blogga

    SvaraRadera