måndag 7 januari 2013

Det blir inte alltid som man tänkt sig..


Idag skulle jag och sonen gått till förskolan för att börja hans inskolning men en oläglig feber satte stopp för detta. Känns riktigt tråkigt.. Jag undra hur mycket vabb det kommer bli i vår eftersom han nu har hunnit bli sjuk redan innan han börjat förskolan!! Men han får kurera sig några dagar så får vi göra ett nytt försök sedan. Idag har jag istället hunnit med att städa bort julen (granen står dock kvar) och gjort en riktig storstädning på övervåningen, imorgon ska undervåningen få sig en omgång.

Fick små trä-änglar av min syster i julas och på en av dem står det "Dammtussarna under sängen är änglarnas små tofflor" och det kan jag säga att med alla de "tofflor" de hade tillgång till under vår säng så har de inte behövt frysa om tårna i alla fall!! =)



Den packade förskoleväskan som inte fick komma till användning idag.. Sonen älskar traktorer och fordon så denna väska passar honom!

Ikväll har jag varit iväg på träning här borta i den lokala hallen, svettigt men välbehövligt. Det kändes att man suttit mycket det sista och ätit lite för mycket gott.. Skulle gärna gå ner några kilo nu i vår för många kläder passar inte alls längre. Många av er andra bloggare ger ju inspiration med diverse dieter, träningsprogram och socerfri-månad, kanske anammar jag något av detta!


Nu dags för bingen, hoppas på att få vakna upp med en feberfri gosse imorgon.
Kram från Mlain

6 kommentarer:

  1. Hej Malin!

    Så tråkigt att han blev sjuk innan han hann börja på förskolan, men så är det ju ibland. Hoppas att han kryar på sig fort!

    Det här med en sockerfri månad är verkligen välbehövligt för fy vad vågen visar mycket nu:( Jag tänkte ta tag i träningen med men en sak i taget:)
    Vad tränar du för något?

    Ha det gott!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Vilket klockrent citat! Under vår säng finns det gott om änglatofflor också... Älskar vår säng över allt annat men den är omöjlig att städa under, morr.

    Hoppas att lillkillen kryar på sig och att ni får en vabbfri vår!

    SvaraRadera
  3. Hej Malin!

    Vilken charmig och söt skylt den kan ju vara en tröst ibland!

    Synd med lille H att han inte är pigg, endel vabb blir det kan jag lova men nu hoppas jag ni snart blir pigga så den snygga ryggsäcken får komma till användning och er "nya" vardag kan ta vid.

    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej hej och gott nytt år!
    Mne vilken otur..
    Jag minns då våra började dagis...ja nog var de mycket sjuka i början...:(

    Vilken söt rygga!
    Men duuuu vilken bok!!
    Himmel vad duktig du är...vilket minne..vilken gåva! jag hade tänkt göra något liknande till våra barn...i år fyller de 16 och 18 så det kasnke börjar bli dags..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Hoppas lilleman är piggare nu...särskilt nu när det var så spännande med inskolningen.
    Söt liten ryggsäck till honom=). Och jag måste säga att boken om honom verkade såå fin...ett bra tips som jag gärna tar efter=).

    Ha det så bra! Kram Clara

    SvaraRadera
  6. Men åh så trist när sjukdom sätter stopp för planerna. Men hoppas han mår bättre nu och att ni kommit igång igen. Vilken söt väska han har lilleman:). Ha en fin kväll. Kramis

    SvaraRadera