lördag 2 februari 2013

Fiffiga Fräken



Idag åkte jag iväg med en vän för att spana in ett ställe som heter Hjulet och som ska vara en stor second hand affär, när vi kom dit såg det ut som Ullared, bilar och folk överallt! Vi hittade dock inte så mycket att fynda där (endast en hylla som behöver både lite omvårdnad och färg för att bli godkänd..) så vi styrde ganska snart kosan in mot centrala Vårgårda och hittade då affären Fiffiga Fräken som vi förälskade oss i lite båda två. Oj så mycket fint!! En kungslilja i lerkruka fick följa med för 45 kr och en tvålpump för 125 kr, bra priser tycker jag! Kan rekommendera denna affär om man har vägarna förbi denna lilla ort Vårgårda.


Kungsliljan hamnade i vardagsrummet på brickan. Bordet har ju genomgått en förvandling som jag glömt visa er, det får bli en annan dag! =)






Vår tidigare tvålpump, en i plast från affären.. Den nya är ju mycket snyggare! Stod först och höll i en annan av porslin men vågade inte köpa denna eftersom vår förra i porslin gick sönder av en viss liten man här hemma som gillar att stå vid handfatet..



Ikväll ska vi göra paj innehållande kantareller, spenat och västerbottenost, kan inte bli annat än gott tror jag! Vi hamnar nog i soffan framför Melodifestivalen kan jag tro..

Trevlig kväll till er alla!

Kram från Malin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar