måndag 12 november 2012

Lingonkransar



Halloj!

I helgen fick jag klart mitt lilla pyssel bestående av två lingonkransar. De hänger nu på våra vintrinskåpsdörrar. Jag tyckte jag klippte mycket ris i skogen men det var precis att det räckte till dessa två kransar. Jag använda ingen stomme under utan körde på frihand, vet inte vilket som är bäst för detta var första gången jag gjorde lingonkransar. 


Vårat vitrinskåp är köpt i en lampaffär som egentligen inte alls säljer möbler.. Var med min syster i denna affär och när hon får se detta skåp säger hon "-Malin, är det ett sånt här skåp du har tänkt dig att ha hemma?" Och det var det ju, så jag sa lite på skämt till säljaren som stod intill att jag gärna köper skåpet vilket hon gick med på efter att ha pratat med chefen. 2000 kr fick jag betala för det och det tycker jag var ett väldans bra pris. Visst är det lite skavt och repigt men sånt kan vi ju stå ut med.. =)



Här nedan ser ni även våran lilla fina katt! 
Hon gillar verkligen att ligga här i soffan på ullfilten.


I helgen har vi firat både sambon, svärfar och min pappa på fars dag. Sambon fick lite presenter och en god frukost med bacon och ägg. Svärmor hade slagit på stort och fixat 3-rätters. Förrätten var väldigt smaskig och innehöll getost, honung, rosmarin och valnötter bland annat. Sambon tog (motvilligt) kort på detta med sin mobil då jag inte hade med mig någon kamera. Kanske kommer bildbevis och recept i veckan.. =)


Kram från Malin

5 kommentarer:

  1. Va fina kransarna blev=) förrätten lät god, förstår var Petter har fått sina kökskunskaper ifrån!!!

    kram Elin

    SvaraRadera
  2. Oj så fina de blev dina kransar Malin!! Superfint och mysigt där på ert vackra skåp. Mums vad god den förrätten lät, jag som älskar den kombon. :) kram till dig fina vän! /Anna

    SvaraRadera
  3. Fin fina kransar! Hade oxå tänkt prova att göra av lingonris i år, nu fick jag bra inspiration! Låter som du och familjen haft en bra helg! Skåpet är ett fynd! Kram Emmelie

    SvaraRadera
  4. Oj vilket fynd ni gjorde när ni köpte skåpet, var ju jättesnyggt! Blev fint med kransarna också.

    SvaraRadera
  5. Åh herregud snälla du! Mitt inredningshjärta slår 1000 slag i sekunden av det här inlägget, haha, så himla fint så jag dånar. Skåpet, kransarna, allt! Im in love <3

    Lägger dig i min lista, så jag ser när du uppdaterer. Kramis

    SvaraRadera