tisdag 28 februari 2012

Vårkänslor och eventuell influensa

Idag fick Hilmer följa med mig till jobbet då jag skulle ha lönesamtal. Han skötte sitt uppdrag galant och charmade chefen med ideliga stora leenden, men det gav tyvärr inte den utdelning vi hade tänkt oss då jag fick en ganska så snål löneökning, men bra försökt i alla fall! Jag arbetar på en ganska stor arbetsplats och jag kan säga att det tog ett tag innan vi kunde gå därifrån då alla givetvis ville hälsa på lilleman som de inte sett på flera månader. På eftermiddagen tog vi en skön promenad med en god vän och hennes lilla dotter, och vilket väder det har varit idag!! Har redan glömt snön som föll igår! Efter promenaden  försökte jag läsa posten i solväggen men Hilmer ville inte ligga kvar i vagnen så det var bara att masa sig in.. 



Sambon har legat däckad i sängen hela dagen, vet inte riktigt vad det är för fel på honom eftersom han är knappt nåbar men kanske är det den beryktade influensan.. Eftersom jag omges av två sjuka pojkar gjorde jag lite färskpressad apelsinjuice ikväll för att preparera med c-vitamin (det slank även ner två bitar mörk choklad då jag tyckte lite synd om mig själv som fick sitta själv i soffan och se på TV..), vill INTE bli sjuk nu eftersom jag ska ut och äta med tjejkompisarna på fredag! Efter graviditet och amning kan jag säga att mitt begär efter en utekväll är ganska STOR! Vi ska börja med en bit mat på utestället, sen får vi se om vi går all in och sopar rent dansgolvet också.. =)

Hoppas ni alla har haft möjlighet att sätta nästan i vädret idag och att det blir en lika fin dag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar