fredag 16 mars 2012

Köksglimtar

Hopplöst eländigt med alla dessa sjukdomar som virvlar runt. Först var Hilmer sjuk, sedan fick sambon influensan och nu i veckan har jag varit dålig.. Ska inte gå in på några detaljer men det kommer nog dröja innan jag blir sugen på kycklinggryta med curry och paprika om jag säger så..  Är sååååååå tacksam för att jag har en så snäll son som går med på att man ligger i soffan och slappar medan han lekar själv på golvet typ hela dagen.. 
Känner mig överraskande pigg idag vilket är kul eftersom jag då hoppas kunna gå på 1-års kalas imorgon. På söndag väntar en tur till Ullared med föräldragruppen. Gekås i Ullared är ju verkligen en upplevelse i sig, en heltokig affär som man kan hitta en del godbitar i om man har tur.

Idag kommer lite glimtar från köket. Det enda vi har gjort i köket sedan vi flyttade in är att måla om en fondvägg i köket som var brun, den är idag vit. Köket är ju hyfsat neutralt med beige luckor, rostfria hushållsmaskiner och vita väggar men köksdrömmen vore ju ett stort lantkök!! Jag har ändå förlikat mig med tanken om att det nog dröjer ett tag innan det blir verklighet med ett nytt kök eftersom det är mycket annat vi vill göra först i huset. Min vision är sedan att göra köket större genom att använda rummet intill som idag är ett genomgångsrum och som nu fungerar som lekrum.


Tallrikshyllan nedan fyndade jag på en fotbollsloppis för 5 kr. Den var från början brun men har målats vit. Klockan känner väl alla igen, finns i många hushåll och kommer då från Ikea. Bästa kakrecepten finns i Leilas bakbok, gillar även recepten i Två systrar söta!


Nedan ser ni tre av mina 25-års presenter, både fina och praktiska, det gillar jag!



Senaste inköpet till köket var denna kryddhylla, den står intill spisen och innehåller det man använder mest så som mjöl, socker, havregryn, linfrö, flingsalt, lagerblad m.m. Kryddhyllan inhandlades för 30 kr på en gårdsloppis, den är inte i det bästa skicket men tål man lite "shabby chic" så duger den! Från början satt det två "skålar" i plast i kryddhyllan istället för i glas, men jag hittade två i glas som var likadana som de som satt i hyllan sedan tidigare så nu är de i plast slängda! De nya i glas hittade jag hemma hos svärföräldrarna, de har många skatter på magasinet, varje gång man går dit brukar man hitta något nytt att ta med sig hem!



Hoppas ni alla får en trevlig helg!! På återseende! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar