lördag 29 september 2012

Fredagsmys och höstnytt

Idag har vi varit på den lokala trävaruaffären som hade höstfest, egentligen skulle vi bara kolla upp lite priser på fönster men jag hittade allt lite att ta med mig hem. Betydligt roligare och billigare saker än fönster dessutom! Köpte en bricka/fat att ha på tv-bordet med lite ljus på samt två blommor och lite band till kommande julkrans. Blommorna och banden köpte jag i orangeributiken "Fägring" som ligger inne i trävaruaffären, hade kunnat köpa hur mycket som helst där för de har massa fina saker till bra priser. En av blommorna kommer nog få följa med hem till min kusin som jag ska hälsa på imorgon, hon har nyss fått bebis och bytt lägenhet. Får ta en sväng förbi ett köpcenter på vägen dit för att köpa lite fina bebiskläder också, det är ju alltid roligt att gå och klämma och dra i sådana!
 
 
Igår hade vi fredagsmys, sambon som gärna vill ha kött hade varit och handlat ryggbiff. Till detta hade vi rostade rotfrukter, potatis samt sallad och Mannerströms goda bearnesås. Mumma var det!

 
Nu ska vi åka på fotboll, jag hoppas vädert är på vår sida för usch vilka skurar det har kommit här idag..
 
Trevlig helg till er alla!
Kram från Malin
 

1 kommentar:

  1. Hej Malin,
    vad kul, jag älskar affärer där man kan passa på att handla hem lite fina bonussaker, typ blommor :-)
    Den där cyklamen var hur härlig som helst.
    Jaså du klurar lite på julpyntet redan du, vad skönt då är man inte ensam, hihi!
    Ha en fin början på veckan!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera