onsdag 12 september 2012

Vårt sovrum

Hej på er!
Som ni kanske minns så skulle vi haft hit en tjej i måndags för att hjälpa oss med trädgården, men det mötet blev flyttat och hon ska komma hit nästa fredag istället. För min del var det ganska bra att det blev ändrat för jag skulle nämligen iväg på en första hjälpen kurs med inriktning på barn på kvällen. Kursen hålls av Röda korset i ett rum som ligger i anslutning till deras second hand butik, så jag passade på att tömma källaren när jag väl åkte dit. Nästa måndag tänkte jag åka dit lite tidigare för att se om något annat ska få följa med mig hem!

Har ett rum kvar på övervåningen att visa er och det är ju vårt sovrum. Nu blir det bildkaskad.


Byrå från Ikea som sväljer det mesta av våra kläder.


Så här ser det ut när det är städat i sovrummet, så det är en sanning med modifikation.. I vanliga fall är stolarna belamrade med kläder. Hur ska man göra för att undvika detta??!





 Bakom sängen har vi en vägg med panel, övriga väggar är tapetserade med en grå tapet från Borås tapeter. Sambon vägrade vitt sovrum så då fick det blir grått. Gillar att tapeten inte är helt enfärgad, det ger en liten varmare och mer ombonad känsla.


 Till sist kan jag meddela att lille H nu verkligen har fått fart i benen och går stadigt både inne och ute. Han är ju en riktig frukt och bär kille så i trädgården pendlar han mest mellan plommonträden och blåbärsbuskarna, däremellan kan det bli provsmakning på leka-kulor och lite sand när man ändå är igång.. Han har även (helt på egen hand!) pallat äpplen hos grannen, två gånger dessutom.. Men det ska nog bli "pöjk" av honom med! =)


 Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar