söndag 16 september 2012

Höstpyssel

Här har vi haft en lugn helg, pysslat hemma på dagen och sedan lagt oss i soffan och kollat film på kvällen. Igår såg vi Hamilton "I nationens intresse", det är första Hamiltonfilmen och vi tyckte båda att den var riktigt bra! Vill gärna se tvåan som går på bio nu. Jag undrar när man var på bio senast... lääääääängesedan..
 
Just nu mognar plommonen på vårt andra plommonträd och då jag redan har gjort sylt provade jag idag att koka lite saft. Saften i flaskan nedan är färdigblandad så den är mörkare i verkligheten. Jag väljer att frysa saften i småflaskor då alla våra glasflaskor är så väldigt stora..
 

 
Nu är våra trädgårsmöbler och grillen inställda i garaget. Pelargonerna är kvar ute men det är nog snart dags för deras vinterförvaring. Har haft tomatplantor på altanen i en zinkbalja, men de både växer dåligt och mognar sent så nu plockade jag av de största tomaterna och gör ett försök att få de att mogna på fönsterbänken..

 
Ha det så gott!
Kram

4 kommentarer:

  1. Hej vill också se Hamilton som går på bio nu. Har önskat de av släkten i förlovningspresent, då kanske man verkligen tar sig tid :) Den första va ju sååå bra med Persbrant

    Va härligt med plommonsaft. Hmm ja har också börjat att stuva undan saker ute o måste ta in mina pellisar o olivträd.

    Kram Camilla

    ps missa inte min utlottning

    SvaraRadera
  2. Såg riktigt mumsigt ut.
    Jaa, nu är det dax för möblerna att flytta in ett tag igen.
    Ha det gott
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  3. Gott med saft! L och F tyckte om Plommonsaften som mormor hade med, den fick högsta betyg. Har H fått smaka?

    SvaraRadera
  4. Låter härligt!
    Tack för din så fina hälsning
    Och ha en jättefin dag
    Kram Tina!

    SvaraRadera