lördag 8 september 2012

Nya tider

Det har varit en händelserik vecka och har därför inte hunnit med att blogga..
 
I veckan har jag återgått till mitt jobb efter cirka ett år som föräldraledig, ska arbeta onsdag till fredag nu i höst så jag är fortfarande föräldraledig måndagar och tisdagar. Känns faktiskt väldigt bra att komma iväg och stimulera geniknölarna lite, så än så länge har det bara varit positivt. När man arbetar får man även tillbaka den riktiga fredags-mys-känslan! Sambon hade ordnat för detta med stor bravur!! När jag kom hem från jobbet var det nämligen städat på nedervåningen och han hade ordnat tvårätters middag bestående av Toast skagen och sedan lax med spenat, philadelfia och valnötter (en av mina favoriträtter).
 
Idag tog vi en utflykt till Falköping för att kika in i butiken "Hem till mig".  Tog fina kort där med min telefon men nu får jag inte över bilderna till datorn tyvärr så därför blir detta ett bild-fattigt inlägg.. Fin och inspirerande butik, mysigt inredd då den var uppställd som ett hem med olika "rum". En present fick följa med oss hem och själv köpte jag en klassisk plåtburk med snöre. Väl i Falköping svängde vi även in till Falbygdens Ost där vi köpte lite ost och kex. När vi kom hem placerade sig sambon i köket igen och lagade till Bouef Bourguignon, det är ju så underbart gott så jag vet inte vad!! Jag är väldigt glad över att ha en sambo som kan och vill laga god och ordentlig mat!
 
 
Imorgon är det tipspromenad, fotbollsmatch och tjejkväll på schemat.
På måndag ska det komma hit en tjej och hjälpa oss med våra trädgårdsplaner, så spännande!! Får återkomma till detta i nästa vecka när hon varit här!
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram från Malin

1 kommentar:

  1. Ska bli roligt att se/höra vad hon hittar på för förslag för er trädgård, kanske kan få oss att ta tag i detta också, iaf delar av trädgården.

    Ulrika

    SvaraRadera