tisdag 11 december 2012

Det som hör julen till..

.. förutom ett pyntat hem, är väl all god mat! 
I helgen dekorerade jag lite pepparkakor till att bli små renar. Enkelt och roligt! Denna idé är snodd direkt från bloggen It´s a house så det är inget jag kommit på själv.. Vet inte om choklad och pepparkakor är någon vidare kombo men de blev ju väldigt fina i alla fall!


Sambon har länge tjatat om att tillverka korv och i helgen blev det av. Vi var hemma hos hans föräldrar och hans brors familj var också med. Vi gjorde grynkorv, julkorv och chorizo. Vi har inte ätit så mycket från dem ännu men jag tror allt att de ska smaka bra!


Igår firade jag och sambon 2-år som förlovade. Eller firade och firade.. Vi kom väl knappt ihåg detta någon av oss förrän lite senare på kvällen.. Det var även 2 år sedan som vi fick veta att vi väntade vårt första barn! Jag gjorde nämligen grav-testet på morgonen samma dag som vi skulle förlova oss. Vi förlovade oss hemma ute i snön (det var massor med snö!) under en stjärnklar himmel. Jag hade smitit ut innan vi skulle förlova oss och skrivit i snön "Du ska bli pappa!", detta fick han på vägen in efter att vi förlovat oss. Även om vi nu lyckades glömma denna 2-års dag så var ju själva förlovningsdagen väldigt romantisk och minnesvärd för oss båda!

Kram från Malin

4 kommentarer:

  1. Snygga pepparkakor!!! Kanske ska prova mig på de oxå! Hoppas korveriet gick fint! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Så söta pepparkakor!

    Vilken fin och romantisk förlovning! Att få veta att man ska få barn med, så fantastiskt!:)

    Hoppas att du får en mysig kväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  3. Hej Malin! Så söta renar! Vilken skojig tradition ni startat att göra er egen korv! De är säkert järtegoda. Och er förlovningsdag har jag också som ett fint och roligt minne! :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Haha! Jag bara älskar dina ren-pepparkakor... Var ju helt fantastiska!
    Ha nu en fortsatt fantastik Lucia! :)
    Kram

    SvaraRadera