söndag 16 december 2012

Glöggkväll


Helgen började med att vi ordnade glöggkväll för våra vänner och deras barn i fredags. Innan glöggen hade vi ordnat en liten förrätt i form av lite favoriter från julbordet, efter det åt vi gröt och sedan kom glöggen fram!


Förrätten bestod av skinka och senap, rödbetssallad, köttbullar, prinskorv, tunnbröd med julost, äppelsill samt en äggkompott med rom och räkor. De två senaste sakerna är gjort utifrån recept av "härliga Jul" som är utgiven av ICAkuriren. Kan varmt rekommendera båda sakerna om man vill göra något nytt på julbordet!



 Igår var det tö, då passade jag på att göra en snölykta, det var längesedan jag gjorde vill jag lova.. Som ni ser på bilden ovan har vi nu också fått ljus i taket på nya trappan, wihoo!! Bilden nedan tog jag för någon vecka sedan, fint med rimfrosten på alla träd. Nu hör man hur det droppar på fönsterbrädena och snön har sjunkt ihop.. Hoppas det minusgrader snart igen för jag vill gärna ha en vit jul i år!



Idag har jag i all panik fått iväg lite julkort. Hoppas de hinner komma fram innan jul för de tömde visst lådan redan kl 11 idag och jag la dem inte på lådan förrän kl 15..

Trevlig 3:e advent!
Kram från Malin 

4 kommentarer:

  1. Jultallriken såg riktigt mumsig ut. Har tyvärr missat två julbord i år så nu lääängtar man efter julmaten. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Mmm den var lika god som den såg ut!! Tusen tack igen!! Jättetrevligt. Er groventre blev såå fin!! Och så mysigt nu med pynt och ljus. Visst är det trist med tö, jag tycker inte om slask, vill mycket hellre ha kallt och snö. Kram på dig min vän!

    SvaraRadera
  3. Mysigt det låter och ser ut. Sånna kvällar är så härliga nu innan jul. Vi hade middagsgäster igår och det höjer julstämningen massa:). Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hallojs igen.

    Japp, det är ARV serien vi har, i beige inte vitt. Vi är jätte nöjda, vi har haft dom över ett år och inga repor eller dylikt. Glasyren sitter som en smäck, och jag är asklumpig med porslin men ändå inga repor eller flisor, haha. Jag tycker det är ett mycket bra porslin. Kramis

    SvaraRadera