lördag 1 december 2012

Julnytt hos oss

Här är grejerna jag köpte hos Fröken Lycklig när jag var där på Julmys i hennes gårdsbutik. 

Små vita papp-stjärnor, de kommer nog hamna i granen. 
Gällande den vita skålen på fot var sambons kommentar; "-Den var jättefin, men har vi inte massor utav skålar redan?!". Så jag fick rensa ut en annan gammal skål så vart han nöjd.. =) Kanske hamnar det pepparkakor i skålen, eller äpplen eller polkakarameller..




Köpte även en liten vit skål, i den har det hamnat mossa och ett värmeljus. Tycker om att den ser lite "knogglig" och gropig ut i kanterna.




Sista inköpet blev en liten ängel i plåt, den har inte fått någon slutdestination än men hänger just nu på det gamla fönstret.

Idag har vi varit ute och åkt pulka i den lilla snön som har kommit här. Snön verkar ha fallit ganska olika för i staden jag arbetar i (ca 2,5 mil härifrån) hade det kommit cirka 30 centimeter snö!! Här är det väl snarare 3 centimeter snö.. I eftermiddag hoppas jag kunna få lite tid till att pynta vid entréerna och ikväll blir det tunnbrödsbak. Imorgon blir det kransbindning med min mamma. Det känns som en riktigt fin första advent!

Trevlig helg till er alla och var försiktig med alla ljus ni tänder!!

Kram från Malin

3 kommentarer:

  1. Vad fint du pyntar! jag är väl kvar i gamla tänk, men blir ofta inspirerad av dig och Domusdolcisdomus. Här har vi faktiskt ngn dm snö nu./krista

    SvaraRadera
  2. Så fint du pyntat av allt fint du köpte! Massa kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Malin!

    Så fint du pyntat!

    Så kul med kransbindning:)
    Hoppas att du får en riktigt mysig första advent!

    Kram Sofi

    SvaraRadera