fredag 27 juni 2014

Man slipper ju i alla fall vattna...


Solen lyser med sin frånvaro idag, istället regnar och åskar det.. Det enda positiva är väl att man slipper vattna blommorna.. =) 
Åkte som sagt till blomsteraffären i veckan, det var vääääääldigt utplockat i den.. Man kunde inte direkt välja och vraka bland växterna utan fick köpa det som inte såg helt förväxt ut eller halvdött.. Det fanns inga smultron som jag egentligen var ute efter, istället blev det lite blommor till altanen. 




Denna blomma nedan vet jag inte vad det är för något.. Tyckte det var väldigt söta blommor på den, ser ut som små minirosor!


 Sen blev det en salvia och en liten vit fluff-blomma..
Som sagt, utbudet var inte det bästa men jag försökte välja blommor med ganska lång hållbarhet!


 På tal om hållbarhet så blev det lite taklökar till krukan på bordet. Det är svårt med blommor här för soliga dagar gassar det verkligen på här och i sådana små krukor som man har på bord så torkar det ju ut väldigt fort, därför köpte jag riktiga tåliga blommor hit. Sambon verkade inte så imponerad av detta men jag tycker att det funkar! Var egentligen ute efter röd klöver som också ska vara riktigt tåligt och som jag hört om i ett tv-program men det fanns inte..




I helgen vankas det barnkalas här för Hille som snart fyller 3 år. Hoppas det kan hålla upp lite i regnskurarna då, annars får det bli high life med sockerstinna ungar här inne istället!

Kram Malin

1 kommentar:

  1. Vilka fina krukor och så fint du planterat i dem!
    Ja, men nu kan man allt tänka sig att dra runt på vattenslangen som solen vill stanna hoss oss:))
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera