fredag 13 april 2012

Jag är grön...

... av avund... Hittade bloggen It´s a house igår.. uj uj uj säger jag bara.. Inte nog för att de har lyckats förvandla världens renoveringsobjekt till en drömkåk, huset ligger ju givetvis vid en älv också!! Sen har de ju (bland annat..) fått till en helt underbar trädgård och lekstuga också till råge på allt!!! Denna blogg gav mycket inspiration men gjorde mig även väääldigt avundsjuk då jag vet att hur mycket jag än försöker så kommer jag aldrig upp i deras kaliber, helt omöjligt! 
Städade förresten huset idag och tänkte då (onda tanke) att bloggerskan till It´s a house i alla fall bör ha mycket mer att städa än mig eftersom det huset är gigantiskt (om hon nu inte har städhjälp..). Och som svärmor skulle ha sagt, "- de där fönstren är inte roliga att putsa!".

För att följa upp det gröna temat i dagens inlägg kommer här lite bilder med gröna inslag.

Hästhuvudet är från en auktion, betalade 50 kr för det, helt ok!



Igår tog jag och H en långpromenad och i en dikeskant hittade jag lite tussilago som fick följa med hem.  Plockade även några vitsippor och några gula blommor av okänd sort..





Ikväll ska sambon göra lammfärsbiffar med fetaost och vitlök. Nu lagar vi verkligen mat från grunden för vi har till och med malt färsen själva! Lammköttet har sambon köpt av sin arbetskamrat, annars är det inget vi brukar köpa hem.

Till sist vill jag önska er alla en trevlig helg!


1 kommentar:

  1. Hej vännen! Tack för ikväll! Så fint du visar.. Ska kolla in den bloggen! Kram Anna

    SvaraRadera