söndag 29 april 2012

Långhelg!

Härligt med långhelg, då hinner man beta av lite punkter på "att göra listan" och även ta lite utflykter. Detta har hänt hittills i helgen;

Sambon har tagit bort räcket och trallgolvet. Plåttaket har skurats och målats svart.

Lägg till bildtext
Jag har planterat några pelargon-sticklingar samt sått smörgåskrasse.

Ute blommar krikonbuskarna, måste ju dokumenteras för redan nu börjar blommorna falla av.



Vi har gjort i ordning och sått i våra pallkragar, det blev det gamla vanliga så som morot, rädisor, dill, persilja, sallad och piplök. Vi har även klippt gräset och rensat runt träd och buskar.
Det blåa skjulet ska bort inom kort!! Bakom skjulet ligger garaget, mot garageväggen ska jag göra i ordning en planteringsbänk.
Igår var vi inne och storhandlade vilket resulterade i en riktigt god frukost denna morgon. Ägg, juice, macka med mager salami och brieost samt rökt skinka och mitt nya fruktiga rooibos te. Brödet handlade vi från fiket som ligger tvärs över gatan, nära och bra.. =) 

Det hårdaste jobbet i helgen har nog svärmor gjort ändå. Hon var här igår och putsade alla våra fönster på nedervåningen, både insidan, utsidan och emellan! Hon hade varit och köpt en liten manick att putsa fönsterna med, fungerade utmärkt och vi är mycket nöjda med resultatet!! =)

 Imorgon ska vi ut och hälsa på mina föräldrar på västkusten. De har ju lovat fint väder här hemma så jag hoppas det gäller även för kusten!

Fortsatt trevlig helg till er alla! / Malin





1 kommentar:

  1. Mmmm Golfettasalami (om det nu var Golfetta) och brie är en av mina favoritmackor :)
    Ha det så trevligt på kusten!

    SvaraRadera